sur le lien ci dessous vous pouvez également voter POUR
ou Contre 
je vous place le texte en flamand également. Je ne trouve pas un outil de traduction valable.
et mon flamand n'est pas bon assez pour tout traduire.
merci
ICI
01/12 Voor of tegen permanent crossterrein in Brecht? - Poll
Tijdens de infovergadering over de komst van het permanent crossterrein aan Kraaienhorst hield ex-wereldkampioen Joël Smets woensdag een warm pleidooi voor de motorsport. Maar de betoging van zondag vindt toch plaats.
Burgemeester Luc Aerts van Brecht (CD&V) liet de betrokken partijen woensdag samenkomen omdat hij alle misverstanden over het crossterrein uit de wereld wil helpen. Naast de plaatselijke motorcrossvereniging, een delegatie landbouwers en de omwonenden was ook Joël Smets (38, foto) van de partij.
De vijfvoudig wereldkampioen motorcross zet zich samen met andere grootheden als Eric Geboers, Stefan Everts en Marnicq Bervoets in voor de motorsport.
De sfeer was te snijden in het begin, zegt hij. Mensen hebben een verkeerd beeld van ons. Ik heb eens geweten dat ze met asbakken naar ons begonnen te gooien, alsof we gangsters waren! Dat is spijtig en daarom vond ik het mijn taak de mensen hier te informeren over de eventuele hinder van stof en reuk. Lawaai kun je niet tegenhouden, maar door te sproeien, verhinder je stof. De technologie staat ook niet stil. Ik ben er zelfs zeker van, dat er binnen tien jaar met elektrische motoren wordt gereden.
Kraaienhorst is een interessant parcours, vindt Smets. Vanwege de ondergrond. In de Kempen heb je zand, dit parcours bestaat uit klei. Het is de ideale afwisseling. Juist daarom verwacht ik in de winter niet zo veel volk, want als het regent, plakt de modder aan je motor en wordt het terrein spiegelglad. Daarom wilde ik me afzijdig houden, maar toen hoorde ik over de vele misverstanden in dit dossier.
Burgemeester Luc Aerts: Er is veel foute info de wereld ingestuurd: gronden zouden onteigend worden, er zou elke dag worden gecrosst, enzovoort. Maar ons advies, dat de regering ook zal overnemen, is twee trainingsdagen: woensdag van 13u tot 21u en zaterdag van 13u tot 18u. En tien evenementen per jaar. Voor de betoging van zondag was eerst geen vergunning aangevraagd. Iemand met een politiek verleden zou beter moeten weten. De vergunning is donderdag dan toch aangevraagd en toegestaan. Laat ons hopen dat de manifestatie in alle rust quand verlopen.
Paul Van Rompaey woont op honderd meter van het terrein. Wij maken ons nog steeds zorgen. Zal dit straks allemaal correct nageleefd worden? Wij vragen dan ook een duidelijke signalisatie en een bord met openingsuren, met bekeuringen voor overtreders. Wij betreuren het dat we een half jaar geleden niet zijn gehoord, toen het advies werd gevormd. Wij vrezen dat het nu twee dagen per week zijn en over tien jaar misschien zeven. Daarom blijven wij tegen.
Tom VORSSELMANS
Protestwandeling, zo 2/12, 14u, Kasteelhoeve,
Kasteellaan 81, Westmalle