Un copain à moi, Kris Fleerackers (nationaux 125 FMB #84) , réside à Texas pour finir ses études. Vu qu'il n a pas mal de connections là-bas il y roule en courses amateurs.
Voici son compte-rendu de la dernière course.
Hey allemaal,
Sorry dat het efkes langer geduurd heeft voor een mailtje.
Maar ziehier een crossverslag van het afgelopen weekend. Er was hier een cross over twee dagen. Ik heb gelukkig terug met die honda 250 cc mogen rijden gedurende deze twee dagen, waar ik de vorige cross ook heb mogen rijden.
De zaterdagmorgen vroeg uit de veren en op naar de cross, ongeveer anderhalf uur van hier. Inschrijving rond half acht, dus 6 uur vertrekken.
De training ging goed en ik heb de zaterdag 1 maart besloten om inter (expert) te rijden op deze cross omdat deze geld verdienen en de intermediates of nationalen niet. En de inters rijden toch samen met de nationalen, dus voor de strijd is het eigenlijk hetzelfde.
Ik had me ingeschreven voor de klassen 250 open en de klasse 250 inters-nationalen, dus vier reeksen per dag ! De reeksen duren maar 10 minuten, maar toch na acht reeksen en twee trainingen begint het toch door te wegen !!!
Het rijden ging elke heat beter en beter en dat was cool. In de eerste reeksen een paar slechte starten op den beton, maar daarna toch goed mee weg. Ik weet zelf al de uitslagen per reeks niet meer. Maar op zaterdag ben ik in de einduitslag derde geeindigd in de klasse 250 open en vijfde bij de klasse inters-nationalen. Ik heb een trofee gekregen en geld voor de inters-klasse. Ik was immers tweede expert. Zoals ik al zei in het vorig verslag, de nationalen gaan hier (even) hard(er) dan de inters.
Op zondag ging het nog beter en ben ik vierde geworden in de klasse 250 open en weer vijfde in de klasse inters-nationalen. In het begin van de allerlaatste reeks kwam ik vijfde weg en passeerde direkt den eersten inter. Op da moment won ik de cross bij de inters. Daarna passeerde ik de derde nationaal, zodat ik op de derde plaats reed en eerste inter, dit was mijn beste reeks tot hiertoe. Echter die ander manne alle vier op ne 450 cc yamaha viertakt en ikke als enige 250 tweetakt in den top vijf. Op het rechtstuk liepen ze in en weg. En de twee laatste ronden heb ik ze toch moeten laten gaan en ben vijfde geeindigd, maar wel tweede inter.
Kortom een zeer geslaagd weekend, met een show parcours, acht reeksen en twee trainingen. Echt bangelijk !!!!!
Ik hoop dat de foto doorkomt, en tot gauw.
Binnen twee weken is er hier een AMA-cross in Texas, en ik hoop dat ik die misschien ook kan meerijden.
Ik reed met nummer 848 op nen honda.
Ik zal de foto's doorsturen, de attachments macheren niet momenteel.
Tot gauw.
Kris. # 848.